Č.101 NĚMÍ SVĚDKOVÉ ZMRTVÝCHVSTÁNÍ KRISTA
/
DŮKAZY O BOŽÍ PŘÍTOMNOSTI V EUCHARISTII VĚDECKY DOLOŽENÉ
EUCHARISTICKÉ ZÁZRAKY POSLEDNÍ DOBY
V současnosti opět slyšíme o zvýšeném počtu eucharistických zázraků. Těch bylo ve středověku velké množství. Bůh ve své vševědoucnosti a lásce k člověku ví, ž e v í r a V PŘÍTOMNOST K R I S T A POD ZPŮSOBOU CHLEBA A VÍNA není vůbec snadná, je nad lidské chápání, proto nám nabízí smyslovou pomoc, která ji má podpořit.
Krista ve svátosti nevidíme, i když jasně řekl, že chléb, který nám dává, je jeho živé Tělo a víno je jeho skutečná Krev. Církev neustále učí, že m š e s v a t á je tatáž oběť, která se odehrála na Kalvárii. To ovšem mnozí b l u d a ř i (jiné církve) často popírají a Církev musela tuto autentickou zjevenou p r a v d u bránit. Proto také častokrát na toto téma PROMLUVIL sám B o ž s k ý S p a s i t e l z nebe a ODHALIL VIDITELNĚ, že malá bílá hostie je skutečně jeho TĚLEM a víno v kalichu jeho KRVÍ.
Mylně by se někdo domníval, že se jedná o středověké, ničím nepodložené "legendy" o zázracích. N I K O L I V ! Každý případ byl církevními autoritami pokaždé pečlivě a přísně kriticky zkoumán a mnohokrát příslušné komise prohlásili, "že o žádný zázrak nejde"(například v německém Wilsnacku na počátku 15.století, kdy rozbor tohoto případu prováděl také Jan Hus). Zázrak konstatovaly církevní autority teprve na základě věrohodného svědectví spolehlivých osob, kdy zde navíc existovala viditelná znamení tkáně lidského těla nebo lidské krve. Teprve poté se dotyčná lokalita stala místem úcty pro celou Církev.
To se ale nestávalo pouze ve středověku. I D N E S S E TYTO EUCHARISTICKÉ Z Á Z R A K Y D Ě J Í !
Asi nejstarším d o l o ž e n ý m eucharistickým zázrakem je událost v italském Lancianu někdy po roce 700. Jeden kněz zde sloužil mši svatou a při proměňování zapochyboval o reálné přítomnosti Pána Ježíše. Tehdy se okamžitě svatá H O S T I E P R O M Ě N I L A V Ž I V É M A S O A V Í N O V opravdovou K R E V. Obě relikvie jsou zde uchovávány dodnes, současní vědci je mnohokrát zkoumali, mnozí se stali věřícími, a pokaždé zjistili totéž: jde skutečně o l i d s k o u t k á ň a hrudky zaschlé krve krevní skupiny AB. Zvláštní je, že všechny hrudky VÁŽÍ DOHROMADY j a k o k a ž d á ZVLÁŠŤ. T O OPĚT P O T V R Z U J E KATOLICKOU VÍRU, že v každé kapičce vína, jakož i v každé částečce hostie je přítomen C E L Ý K R I S T U S. Tudíž i maličký úlomek (který upadne na zem z lidské dlaně při přijímání na ruku) konsekrované hostie nebo kapička vína mají tutéž hodnotu jako celá hostie nebo plný kalich vína, protože Kristus je přítomen stejnou měrou jak v malé částečce nebo kapičce, tak i v celé hostii.
Z dalších podobných událostí je nejznámější tzv. Bolsenský zázrak (1263), kdy český kněz Petr také při proměňování pochyboval - náhle po rozlomení svaté hostie v y t r y s k l a k r e v, rovněž skupiny AB. Byla uložena v italském Orvietu. Tento případ byl ve 13.století vedle vidění blahoslavené Juliány z Lutychu jedním z podnětů k zavedení svátku Božího Těla.
Jindy zase, jako například ve španělské Iboře, se víno po konsekračních slovech kněze proměnilo ve skutečnou krev, jež začala vytékat z kalicha a rozlila se po oltáři a dokonce po oltářních stupních.
Tyto eucharistické zázraky se často pojí i s dalšími mimořádnými úkazy, například že věřící vidí v konsekrované hostii Kristovu tvář, jak se stalo r.1570 v italské Veroli, nebo dochází k lékařsky nevysvětlitelným uzdravením z nevyléčitelných a smrtelných nemocí, jako například v Lurdech, kde nejvíce uzdravení se děje právě při požehnání Nejsvětější svátostí.
Časté jsou při těchto příležitostech také případy obrácení. Jedním z nejznámějších je kauza židovského chlapce Daniela, který r.1918 se svým katolickým učitelem vstoupil v polském Krakově do katedrály, kde se právě sloužila mše svatá. Daniel náhle poklekl a jakoby s někým hovořil. Hned poté poprosil učitele, aby ho připravil ke křtu. Vyprávěl, co v chrámu zažil. Uviděl v o k a m ž i k u p r o m ě ň o v á n í S p a s i t e l e, který mu sdělil, že brzy zemře a aby s e d a l p o k ř t í t. Daniel skutečně zemřel přesně ten den, který mu Pán předpověděl. Učitel poté vstoupil do semináře a stal se knězem.
Známým a charakteristickým je také ze 30.let 20.století případ Andrého Frossarda, syna vysokého funkcionáře komunistické strany ve Francii, jenž jako zapřisáhlý ateista náhodně vstoupil do kaple, v níž byla vystavena Nejsvětější svátost oltářní - a stačilo pouhých pět minut, aby odtud vyšel jako p ř e s v ě d č e n ý k a t o l í k. Po válce vynikl jako katolický novinář a spisovatel. Napsal o tom knihu "Bůh je, já jsem ho potkal".
K eucharistickým zázrakům také patří pozoruhodné případy omilostněných osob, které dlouhá léta nepřijímali žádnou potravu a žili j e n z E u c h a r i s t i e. Tak tomu bylo např. u švýcarského národního světce Mikuláše z Flue, jenž se r.1467 uchýlil do samoty jako poustevník a po dvacet let až do své smrti kromě denního přijímání Těla Páně nic nejedl.
Ve 20.století to byla portugalská mystička Alexandrina de Costa a známá vizionářka z německého Konnersreuthu Terezie Neumannová, která od r.1927 až do své smrti r.1962 vůbec nic nejedla a nepila. Její jedinou stravou se stalo každodenní svaté přijímání. Zvlaštní u ní bylo - jako i u jiných omilostněných duší - že vždycky poznala přítomnost eucharistického Krista. Očití svědkové uvádějí, že když s ní cestovali někam do neznáma, ona u každého chrámu řekla, jestli je K A T O L I C K Ý s přítomností S V Á T O S T N É H O S P A S I T E L E nebo ne. A nikdy se nezmýlila. Její kauzou se zabýval i český lékař R.W.Hynek, ateista, jenž se právě na základě zjištění, že něco takového nemůže být přirozeného původu, o b r á t i l na katolickou víru.
Snad největšího "rekordu" v tomto směru dosáhla francouzská vizionářka Martha Robinová, která více jak 50 let až do své smrti r.1982 žila jen z eucharistie bez jakéhokoliv přijímání potravy. Nutno dodat, že byla nadto upoutána na lůžko bez možnosti pohybu. Nad tímto zázrakem zůstal v údivu stát i francouzský prezident Charles de Gaulle, jenž byl praktikujícím katolíkem.
Jsou doloženy skutečnosti, že když byla svatá hostie ukradena nebo se ztratila, zázrakem se opět nalezla. V Turíně r.1453 se nějakému vozkovi u kostela vysypal náklad. Z něho se najednou vznesla monstrance s Nejsvětější svátostí a zůstala stát ve vzduchu. Lidé kolem v úžasu padali na kolena. Vozka byl zloděj a ukradl vzácnou zlatou monstranci i s Tělem Páně, aby ji výhodně zpeněžil. Když přišel na místo zázraku sám turínský biskup s kalichem, sv.hostie se do něj sama položila a monstrance spadla na zem.
Někdy se stalo, že ukradené nebo ztracené hostie vydávaly zvláštní záři nebo světlo a podle toho byly nalezeny. Tak tomu bylo r.1730 v italské Sieně. Zázrakem je, že až dosud byly neporušené, ačkoliv jinak se jejich hmota už po několika letech rozpadá.
Při povodni ve francouzském Avignonu r.1433 připluli františkáni na loďce k jednomu zaplavenému kostelíku, aby odtud odnesli Nejsvětější svátost. Kostel však už byl zatopen i uvnitř. Kněží přesto otevřeli dveře - a hle, voda se zázrakem rozdělila jako při přechodu Izraelitů Rudým mořem a stála po obou stranách stěn kostela. Františkáni tak mohli suchou nohou dojít až ke svatostánku a Svátost oltářní vynést.
Po r.2000 nám Pán předkládá krátce po sobě dva eucharistické zázraky. Ten první se udál v polském městečku Sokólka 12.prosince r.2008 ve farním kostele sv.Antonína. Knězi tam při podávání svatého přijímání spadla konsekrovaná hostie na zem. Podle předpisu ji uložil do misky s vodou, aby se rozpustila. K obrovskému překvapení všech zainteresovaných se ale hostie nerozpustila, ale objevily se na ní červené skvrny. Její část se proměnila v k o u s e k s r d e č n í h o s v a l u, o němž lékaři konstatovali, že jde o l i d s k é s r d c e v e s m r t e l n é a g ó n i i.
/
Zpráva o zázraku se rychle rozšířila. Do Sokólky začaly chodit poutě, sestry eucharistiánky adorují před Nejsvětější svátostí dnem i nocí. Došlo i k zázračným uzdravením. Polka Krystyna Oloffsonová, žijící 30 let ve Švédsku, trpěla nádorovým onemocněním. Když přijela do Polska, vydala se s poutí do Sokólky, a hle - nádor úplně zmizel, lékaři konstatovali přirozeně nevysvětlitelné uzdravení.
V prosinci 2011 děvčata z místní školy v Sokólce poprosila kněze, aby v kostele, kde se stal zázrak, odsloužil mši svatou za jejich spolužačku Justynu Popowczakovou, která se nacházela v posledním stádiu rakovinového onemocnění. Nádor náhle zmizel a lékaři o tom sepsali závažný dokument, který kněží v Sokólce uchovávají jako doklad pravosti zázraku.
Místně příslušné biskupství v Bialystoku se hned na počátku ujalo vyšetřování a konstatovalo, že zázrak se skutečně stal. Dokumentace o tom byla zaslána do Říma.
Další zázrak je ještě mladšího data. 24.července r.2013 v mexické Guajaladaře kněz José Dolorés Gudino v poledne klečel a modlil se v chrámu v boční kapli, kde byla uložena Nejsvětější svátost. Náhle uslyšel tajemný hlas, který mu přikazoval, aby nechal rozezvučet zvony a přinesl monstranci s Tělem Páně do svatostánku na oltář v hlavní chrámové lodi. Zároveň mu bylo sděleno, aby svatostánek neotvíral až do 15 hodin, kdy se stane zázrak. Když to udělal a svatostánek ve tři hodiny odpoledne otevřel, hostie uprostřed monstrance se koupala v krvi. Lékaři zjistili, že i v tomto případě, jakož i u všech eucharistických zázraků (i Turínského plátna) s Krví Páně , se jedná o lidskou krev skupiny AB.
Zázrak v Guadalajaře je předmětem zkoumání církevních autorit, které dosud nevydaly žádné rozhodnutí, proto je zapotřebí zachovat jistou míru opatrnosti. To však nic nemění na faktu, že PÁN V POSLEDNÍ DOBĚ STÁLE ČASTĚJI ZÁZRAČNĚ U P O Z O R Ň U J E NA SVOU PŘÍTOMNOST V EUCHARISTII.
O Vánocích si připomínáme vstup Božího Syna Ježíše do lidských dějin. A nezůstalo jen při tom. On, vtělený Bůh, je nejen v dějinách, ale i v současnosti S T Á L E F Y Z I C K Y P Ř Í T O M E N, i když neviditelně pod způsobou chleba a vína. Jeho láska však šla až tak daleko, že se nespokojila jenom s tím, že Bůh se stal člověkem a šel na kříž za naši spásu, ale chtěla být fyzicky přítomna s lidmi AŽ DO KONCE SVĚTA VE VŠECH JEJICH RADOSTECH I STRASTECH....
(Immaculáta 6/2013)
Věda o Eucharistii: Je to živé trpící Srdce
28. 11. 2018
Kardiolog Franco Serafini provedl vědeckou analýzu všech pěti posledních eucharistických zázraků a konfrontoval je na pozadí Kristova umučení. Výsledek je ohromující: »Přesná a podrobná klinická diagnóza, která se shoduje a kryje s tím, co čteme v Evangeliích: Jestliže věřící člověk v zásadě nepotřebuje laboratorní analýzy, aby uvěřil, že Ježíš v Eucharistii ve své nekonečné pokoře se „dává za pokrm“, činí tak pro moderního člověka, aby mohl být od něho milován, a tak daroval všem své Srdce.
»Krvácející srdce, které náleží mladému muži, zmučenému a odsouzenému, trýzněnému těžkým fyzicko-psychickým stresem, a který se asi po dva dny ocitá mezi životem a smrtí«. To je konkrétní popis Těla Kristova, jež přijímají katoličtí věřící v okamžiku, kdy kněz klade na jejich jazyk proměněnou Hostii. Tedy: nepopisujeme mystické vidění, které Bůh daroval některým svým světcům. Tentokrát mluví nevyvratitelným způsobem jasně a „prostě“ věda. Objevuje to doktor Franco Serafini ve své knize Kardiolog navštěvuje Ježíše. Eucharistické zázraky vědecky vyšetřované.
Jedinečná kniha, která pojednává o všech jednotlivých eucharistických zázracích na základě vědecké analýzy: Lanciano (VIII. století), Buenos Aires (1992-1994-1996), Tixtla (2006), Sokólka 2008, Legnica (2013), - ke kterým by mohl být připojen šestý zázrak v Betánii (1991), ponechaný k samostatnému pojednání z důvodů, které autor vysvětluje.
Kardiolog nás uvádí do nesmírně náročné práce, kterou musel vykonat, když analyzoval všechny výzkumy z posledních padesáti let ve spolupráci, pokud to bylo možné, s vědci, kteří zkoumali relikvie jako první. Výsledkem je ohromující obraz: »Přesná klinická diagnóza analyzovaná do nejmenších podrobností, která nevykazuje nejmenšího rozporu, naopak, zapadá a spojuje se se vším tím, co čteme v evangeliích a přijímáme jako dar katolické tradice. Ale vyjděme od počátků.
LANCIANO: SRDCE, KTERÉ TLUČE JIŽ TŘINÁCT STOLETÍ
Všechno začíná zázrakem v Lancianu (Abruzzy, provincie Chieti). V určitém smyslu se jedná o "outsidera"vzhledem ke komplexu eucharistických zázraků, o který se zde pojednává, ale snad - a snad právě proto - je to zamilovaný zýzrak doktora Serafiniho: »Je to zázrak mysteriózní, kterýžto má právě ony neuvěřitelné charakteristiky. I když je méně oceňovaný, je to zázrak absolutně jedinečný. Nejedná se o Hostii, která "trošičku" krvácí, ale onoho dne se celá hostie stává tělem a všechno víno krví. Tento zázrak vychází z komplexu dvou důvodů: především je jediný, který nepatří mezi zázraky moderní epochy, jeho ověření spadá do VIII. století po Kristu, a dále se liší specifickým způsobem, jakým k němu došlo. Starší eucharistické zázraky jsou totiž takřka všechny ověřeny a v důsledku i toho jsou hostie nenapravitelně poškozeny.
Těm, kterým to není známo, připomínáme, že v těchto případech kanonická procedura spočívá v tom, že částečka se ponoří do nádobky s vodou, až se zcela rozplyne, a tato voda se pak vylévá do sakrária.
A právě během tohoto kroku dochází k zázraku, protože proměněná Hostie místo aby se rozmočila, projeví se jako tělo a krev. Tak tomu bylo v Buenos Aires, v Sokólce a v Legnici. V Lancianu tomu tak nebylo. Zázračný fakt nastupuje přesně během eucharistického proměňování a zahrnuje nejen Hostii, ale i Kalich. Kromě toho, zdůrazňuje Serafini, »je to zázrak, který trvá a provází nás více než 1300 let, předáván nepřetržitě z generace na generaci: a to je velmi povzbuzující. Jsou to totiž „dějiny v dějinách“, takže jako v roce 700 mnich sv. Bazil pochyboval o reálné přítomnosti Krista v eucharistických způsobách – čemuž vděčíme za tuto zázračnou událost – stejným způsobem františkáni minulé generace, kteří uchovávali jako dědictví málo známou a překážející relikvii, také byli trýzněni tíživými nejistotami. Proto v roce 1970 řeholníci svěřili profesoru Odoardo Linolimu provedení vědeckých studií. Tak se stalo, že z druhé pochybnosti se v důsledku oné analýzy uskutečnil historicky bezprecedentní zázrak: Analýza prastaré tkáně – čteme ve zprávě, – představuje charakteristiky buněk myokardu. Není to pouze mikroskopický nález, který poukazuje na srdeční sval, je to úplná makroskopická struktura těla, která připomíná celý profil srdce.«
Řečeno jinými slovy: 11. prosince 1970 profesor Linoli s odvoláním na mnichy a první výsledky studií napsal: »In principio erat Verbum et Verbum caro factum est«. Při závěrečných zkouškách už není nejmenších pochybností: Hostie je živá tkáň, a tkáň je lidské srdce. Rána za ranou: v Buenos Aires, v Tixtle, v Sokólce výzkumy vždy potvrzují: stojíme před lidským srdcem. Ale tím to nekončí.
VĚDA NEMÁ POCHYBNOSTÍ: H O S T I E J E Š T Ě T R P Í !
Je zde zcela zvláštní aspekt, jemuž může věda dát autentickou hodnotu určenou věřícímu, který přistupuje k eucharistickému tajemství, a ve stejné chvíli otřásá tím, kdo ještě nevěří. Serafini to líčí takto: »Analyzovaná tkáň myokardu představuje dvojí charakteristiku: jedna část je fragmentace - segmentace tkáně a druhá infiltrace bílých krvinek.« Přeloženo: Tento lékařský popis, jak vysvětluje kardiolog, nám dává pochopit, že Kristovo utrpení není genericky druhovou otázkou, tzn. Ježíšovo utrpení není pouze vágní pojem v abstraktně duchovním smyslu. Naopak, toto je utrpení převedené do velmi přesných termínů antropopatologického a histopatologického typu, ze kterých je možno vyvozovat diagnostické hypotézy. Ba co více: Zkoumané leukocyty jsou živé, takže tkáň vzorku v okamžiku, kdy procházela analýzami, byla ještě živá! Jsme u zdroje a výsledku z vědeckého hlediska prostě nevysvětlitelného; Serafini proto vysvětluje: Leukocyty nemohou přežít ve vodě, aniž by se během několika minut, maximálně za hodinu, rozpustily, když byly jednou odděleny od živého organismu, z něhož pocházejí, nebo po jeho smrti. K pochopení úžasu vědců stačí pomyslet, že v případě relikvie v Buenos Aires byla studovaná tkáň konzervována v destilované vodě bez výživy více než tři roky.
Ale pokračujme. Po potvrzení, že tkáň je živá a trpící, následuje spontánní otázka: před jakým typem utrpení se vlastně nacházíme? Také v tomto případě diagnóza, která byla provedena, je absolutně přesná a koherentní s údaji víry: »Pokud jde o krev – upřesňuje kardiolog – lymfocystóza a hypogammglobulinemia kontrolované v laboratoři jsou srovnatelné s klinickým obrazem silně traumatizovaného pacienta: osoby zmlácené, zbité, nebo oběti těžké nehody, vystavené velkému šoku, který přechází do situace psycho-fyzického stresu intenzivního nebo subintenzivního, při němž se mohou zdroje utrpení hromadit v průběhu jednoho nebo dvou dnů od jeho počátku.« Podobná diagnóza platí »nejen pro srdeční nemoc či infarkt způsobený koronárními defekty, ale také pro největší a kruté poškození ze stresu, který je způsoben hromaděním katekolaminů... opravdu hovoříme o všech těchto situacích, které se nacházejí v biopsii nebo autopsii pacientů, kteří prožili náhle těžkou prostraci typu psychického, farmakologického nebo traumatického, např. u obětí letecké nehody nebo u odsouzenců k smrti.«
KREVNÍ SKUPINA A BOMBA MILOSTI
Mezi četné aspekty, na které se výzkumy soustředily, je jeden zcela zvláštní, pro který věda nemá odpovědi. Jedná se o objev krevní skupiny, kde byla provedena všechna vyšetření – mluvíme především o Lancianu, Tixtle a o třech hlavních plátnech - svědcích Umučení: Turínském sindonu, sudáriu v Oviedu a tunice v Argenteuil. U všech pěti zázraků pětkrát byla zjištěna stejná krevní skupina: AB. »Tento výsledek – vysvětluje Sarafini s čísly v rukou – nás přivádí k důkazu o autenticitě těchto tkání na 99,9996875%. Řečeno několika slovy, stojíme před zázrakem v zázraku, který podle Serafiniho »je málo známý a absolutně podceněný«.
Na závěr: Jestliže studium tohoto objektu mohlo podat vědeckou analýzu nejvyšší úrovně, pak kniha doktora Serafiniho zasluhuje to nejvyšší ocenění. Vyjděme z pouhé teoretické otázky, která však má zásadní význam: »Má člověk víry opravdu potřebu vědeckého důkazu, aby věřil v eucharistický zázrak? - Autor připojuje osvětlující závěrečnou odpověď: Eucharistický zázrak se „dává za pokrm“ modernímu člověku, daruje se a obětuje pro něho bez výhrad, aby podpořil jeho kolísající víru právě jako nalámaný Chléb.« Dělá to s nekonečnou pokorou a jemností Ježíše Krista: »Světlo, které vyzařuje z těchto zázraků, není nikdy oslepující. Jestliže některé vědecké výsledky jsou ohromující, je zřejmé, že eucharistický zázrak se tlumí, omezuje se a nechce rozdrtit svou evidencí křehký poklad naší víry. «Ostatně, kdyby Bůh chtěl, jeho Všemohoucnost by nás mohla přivést k jakékoliv vědecké evidenci, dostačující k tomu, aby kohokoliv přesvědčila o Své Pravdě. Ale je zřejmé, že to není vůle našeho Pána. Říká nám to víra a opakuje nám to věda: Eucharistický Ježíš chce, aby se mu věřilo, aby byl milován, aby se svobodný člověk klaněl Tomu, který po něm touží s takovou vášní. To je živé spojení s Tím, který nás miluje jako první: dar Jeho srdce.
/
Constanza Signorelli, Nuova Bussola Quotidiana
SROVNÁNÍ S EUCHARISTICKÝM ZÁZRAKAM V LANCIANU A
TURÍNSKÝM PLÁTNEM
Údaje newyorské laboratoře byly posléze konfrontovány s jiným eucharistickým zázrakem v italském Lancianu, také v tomto případě, aniž by se odhalil původ testovaných vzorků. Odborníci po srovnání vzorků prohlásili, že náleží téže osobě a že analyzovaná krev patří do krevní skupiny Ab Rh+. Zjištěná DNA se shoduje s nálezem na Turínském plátně a roušce z Ovieda a vykazuje charakteristiky muže, který se narodil a žil v oblasti Blízkého východu. Vatikán se dosud nevyjádřil k pravosti buenosaireského eucharistického zázraku. V každém případě může být užitečné, když o jeho existenci víme. Odkazuje totiž k mnohem většímu zázraku, který se nehledě na něj odehrává denně ve všech kostelích a při němž se chléb a víno proměňuje v Kristovo Tělo a Krev.